Creysler sebességváltó

.
Az elvi felépítés a baloldali ábrán látható. 

A hidrodinamikus nyomatékváltó akkor működik, ha mind a 4, mind az 5 csatornán keresztül folyadékot nyomunk a nyomatékváltóba. 

Ha a 4 csatornát visszafolyásra állítjuk, akkor az E térben megmaradó nyomás balra tolja a dugattyút. Ez egyben tengelykapcsoló-tárcsa, s ezért a nyomatékváltó szivattyú- és turbinakereke rövidre záródik, s a motor nyomatéka közvetlenül a mechanikus (bolygóműves) váltóba megy. 

A mechanikus váltó egyes fokozatainak a bekapcsolásához (a direkt kivételével) egy tengelykapcsolót és egy féket kell működtetni:

1. fokozat: K1 és F2 (nyomás a 3 és a 7 csatornában)
2. fokozat: K1 és F1 (nyomás a 3 és a 6 csatornában)
3. fokozat: K1 és K2 (nyomás a 3 és a 2 csatornában) (direkt) 
4. fokozat: K2 és F2 (nyomás a 2 és a 7 csatornában)
Hátramenet: K3 és F2 (nyomás az 1 és a 7 csatornában)
Az F3 "fék" (retesz) működtetésével a kimenő tengely forgását akadályozzuk meg (pl. parkoláskor)
Az egyes fokozatokban működő bolygóművek a következő oldalon láthatók.