Olajellátás
nyomásszabályzója
SZ1
- szivattyú a sebváltó bemenő tengelyén
A dugattyú fölött kialakuló nyomás mindig egyensúlyban van a rugóerővel. Növekvő folyadékszállításkor minimálisan nő a nyomás, a dugattyú lassan sülyed, a fojtórés mérete nő, illetve ujabb rés nyílik, hogy a növekvő mennyiségű folyadék vissza tudjon folyni a tartályba. Amikor a visszavezetett nyomás segít a rugónak, nagyobb nyomás alakul
ki a rendszerben.
|
A rendszerben nincs olajnyomás |
Egy pillanatra kinyílik a szelep, a rendszerben kis nyomás alakul ki |
A nyomás a dugattyút annyira nyomja le, hogy az olaj (fojtással!) tudjon visszafolyni a tartályba |
Mindkét szívattyú szállít, már két helyen tud az olaj (fojtással!) visszafelé folyni |
Az első szívattyú tehermentesül, a második által szállított folyadék egy helyen áramlik visszafelé |
A rendszerből olajnyomás kerül a dugattyú alsó részéhez, ami "segít" a rugónak: kétszeres nyomás! |
Szintén kétszeres nyomás a rendszerből visszacsatolt nyomás miatt |