Gyorsító
szelep
|
.
|
Feladat: amikor kell, pillanat alatt kapcsolja össze az A
és a B
csatornát. |
|
A nyomás az 3
csatornában valamitől, pl. a gépkocsi sebességétől függően, a 1
csatornában mondjuk a gázpedál állásától függően változik. Amikor az 1
csatornában lévő nyomás le tudja győzni a rugó és a 2
csatornában
lévő nyomás együttes erejét, el kell tolnia a dugattyút jobbra, éspedig
hirtelen, nem pedig fokozatosan nyomva össze a rugót. |
|
Abban a pillanatban, amikor az 1
csatornában lévő nyomásnak sikerül megmozdítania a dugattyút,
a 2 csatornában
lévő nyomás ellenereje pillanat alatt megszűnik, mivel
kinyilik a visszafolyó csatorna: a fojtás miatt nincs akkora utánpótlás,
ami a dugattyút balra szorítva tarthatná. |
|
A dugattyú itt már átvágódott jobb szélső helyzetébe, a B
csatornába küldött nyomás határozottan tudja zárni a féket vagy a tengelykapcsolót.
A 2
csatornában a nyomás nem változik, a fojtás nem engedi. |
|
A B
csatornában lévő nyomásnak akkor kell megszünnie, amikor a 3
csatornában megjelenik a nagy nyomás. |
|
A 3
csatornában megjelenő nyomás azonnal visszatolja a dugattyút bal szélső
helyzetébe, a B
csatorna a visszafolyó nyíláshoz kapcsolódik, az addig zárt fék vagy tengelykapcsoló
old. |
|