Fékszervo V.
.
A szerkezet a hagyományos főfékhenger után van szerelve, az onnan jövő nyomást a saját főfékhengeréből felerősítve adja tovább ("nyomás-transzformátor"). A szervohatáshoz szükséges energiát sűrített levegő szolgáltatja.

Az alaphelyzetet az 1. ábra mutatja. A tartályból származó sűrített levegő a D térben "várakozik". A fékezés kezdetekor az A térben az olaj nyomása nőni kezd, az 1 dugattyú előbb vagy utóbb megmozdul, maga előtt tolva a 2 dugattyút, amit hajlékony tömlő köt össze a légtartállyal. A 2 dugattyú hamarosan felütközik a 3membrántányér "csőrére", ami azután felfeszíti a szelepet a fészkéről (2. ábra).

A C térbe beáramló levegő nyomása hat a 3 membrántényérra, ami erőt fejt ki a szekunder főfékhenger dugattyújára. De ugyanez a nyomás visszahat a 2 dugattyúra is! Emiatt a szelepnyitás mértéke önmagát szabályozza: ha az A tér nyomása gyorsabban nő, akkor a 2 dugattyú jobban megközelíti a 3 membrántányért, nagyobb nyíláson gyorsabban tud beáramolni a levegő, gyorsabban tud nőni ott a nyomás. Amikor az A tér nyomása nem nő tovább, azaz a 2 dugattyú megáll, az akkor még nyitva lévő résen annyi levegő áramlik be a C térbe, hogy a membrántányért jobbra tolva a szelepet éppen ráengedi az ülésére (3. ábra).

A C térben kialakult nyomás kiszámítható az A térben lévő nyomásból, mert az az1 és a 2 dugattyú felületének arányától függ. A szekunder főfékhengerből kijövő B nyomás viszont a 3 membrán és a B dugattyú felületétől függ. Az "összekötő kapocs" a C térben lévő nyomás: jobbra-balra hat. A "nyomás-transzformáció" mértékét tehát két-két felület aránya szabja meg, s független a C térben lévő nyomástól.

Ha az A térben lévő nyomás megváltozik, az egyensúly megbomlik. Nyomásnövekedés esetén az 1 és a 2 dugattyú tovább mozog jobbra, folytatódik a levegő beáramlása a C térbe. Nyomáscsökkenés esetén az 1 és a 2 dugattyú visszafelé mozdul el, a szelep elválik a membrántányér "csőrétől",  s megkezdődik a levegő kiáramlása a C térből.

A fékező nyomás megszűnésekor visszaáll az 1. ábrán látható alaphelyzet.

A működés egyes fázisai külön-külön itt!

A szerkezet természetesen a sűrített levegő hiánya esetén is lehetővé teszi a fékezést hagyományos módon: a 2 dugattyú felfekszik a 3 membrántányéron, egyszerűen mechanikai úton egy az egyben továbbítja az erőt a főfékhengerhez.