Menetbiztonság
Az első szerkezet a menetbiztonság növelésére a blokkolásgátló (ABS) volt, ami ma már a legtöbb esetben az alapfelszereléshez tartozik. 

Mint tudjuk, a blokkolásgátló* a kerekek szögsebesség-lassulását figyelik, s csökkentik a fékezés intenzitását mindaddig, míg a jármű ki nem kerül a veszélyes helyzetből. Kézenfekvő volt, hogy a szögsebesség-változás figyelése akkor is hasznos lehet, ha nem a lassulás, hanem a hajtott kerekeknek a gyorsulása túl nagy, mivel hogy akkor a kerék kipörög. A kipörgés ugyanolyan veszélyes, mint a blokkolás: a kerék nem tapad az útfelületre, bármely irányba csúszhat, kisodródhat, súlyos balesetet okozva. 


 
 
 

A kipörgésgátló (ASR) nem csak a balesetveszélyt csökkenti, de lehetővé teszi a sima indulást és az optimális gyorsulást. A kipörgésgátló csak akkor tudja a kerekekhez menő hajtó nyomatékot szabályozni, csökkenteni, ha a motor bovden-huzal helyett elektronikus gázpedállal (E-Gáz) van felszerelve. A kipörgésgátlót gombnyomással ki lehet kapcsolni, például hólánc alkalmazása esetén.
 
 
 

A legújabb elektronikus menetstabilizáló program (ESP) tulajdonsága, hogy a számítógép a nem hajtott kerekekről kapott jelekből értékeli a jármű sebességét és gyorsulását, keresztgyorsulását, a kanyar kívánt és tényleges mértékét, a hajtott kerekek szlipjét is. Szükség esetén beavatkozik a fékrendszerbe vagy a motorrendszerbe, figyelembe véve, hogy az autó alul- vagy túlkormányzott-e: fékezi a belső, illetve a külső íven haladó hátsó vagy első kerekeket, szükség esetén beavatkozik a sebességváltó vezérlésébe is.

..

Van még egy jó tulajdonsága: észleli az akadályokat, például egy elébe hajtó, egy lassan haladó, vagy álló gépkocsit anélkül, hogy stabilitását vesztené ( ACDIS)

..

Ezt a három rendszert ma már közös programba építik be:

A hegymenet asszisztens(HHC) a menetstabilizálót egészíti ki, lehetővé téve, hogy az emelkedőn álló autó ne kezdjen gurulni a lejtő irányába a fékpedál elengedésekor, két másodpercig még fékezve az autót.

Ugyancsak a menetstabilizálót egészíti ki a féktárcsaszárító rendszer (RBS), amelyik esős időben 70 km/óra sebesség felett három kilométerenként egy pillanatra hozzáérinti a fékbetétet a féktárcsához.

Fékasszisztens (BAS), amely a fékpedál gyors lenyomására akkor is maximális fékerővel lassít, ha a fékpedált nem nyomják ütközésig, sőt már akkor közelíti a fékbetéteket a tárcsákhoz, ha hirtelen engedik fel a gázpedált. Ilyenkor a vészvillogó is bekapcsol, figyelmezetve a jármű mögött jövőket.

Az elektronikus differenciálzár(EDS) akkor hasznos, amikor az egyik hajtott kerék mondjuk jégen vagy sárban felpörög, akkor az automatikusan bekapcsolódó differenciálzár gondoskodik arról, hogy a másik kerékkel el lehessen indulni. Amint újra biztos tapadású útfelületen haladnak a kerekek, automatikusan kikapcsol. 

A gumiabroncsnyomás-figyelő rendszer (RKA) egy figyelmeztető lámpa bekapcsolásával jelez, ha bármelyik abroncsban a nyomás lecsökken.

Ezen rendszerek összekapcsolásával, és további új rendszerek kidolgozásával a menetbiztonsag.még tovább növelhető:

A korszerű járművekben nagyon fontos szerepet játszanak a radarok is:

A mellékelt filmek megmutatják, hogy mit tudnak ezek a rendszerek: 

... ... ...

Összefoglalás

Egy kis lazítás
.