A 19. század végén Podvinecz Dániel és Heisler Vilmos által alapított
műhely már az első világháború idején foglalkozott autók összeszerelésével.
Ekkor már a MAG nevet viselte a cég. Kisebb-nagyobb példányszában előállított
különböző autóalvázak gyártása 1928-ban vett komolyabb fordulatot: ekkor
jelentek meg a Magosix néven ismertté vált túraautók.
A
MAG - hagyományainak megfelelően - csak alvázakat készített, a karosszériákat
különböző kis cégek készítették a megrendelők kívánságai szerint. A világválság
következtében négy év múlva beszüntették a gyártást, majd magát a vállalatot
is felszámolták. Egyébként a gyár a fennállása alatt 2000 személyautó és
150 teherautó/autóbusz mellett 260 repülőgépet, 800 repülőgépmotort és
1000 autómotort is készített. (Zsupán István: A magyar autó. Budapest,
Zrinyi kiadó, 1994.) |