Dr. Palkovics László
(Zalaegerszeg, 1965. február 3.)
Iskolai végzettség, tudományos fokozatok: Zrinyi Miklós Gimnázium, Zalaegerszeg (1985...1989)Munkahely, beosztás:
Budapesti Mûszaki Egyetem, okl. gépészmérnök (1989)
Mûszaki tudomány kandidátusa (1993)
MTA doktora (1998)
Habilitáció (2000)Budapesti Mûszaki Egyetem, egy. hallgató (1984...1989)Publikációk és hivatkozások
MTA Tudományos MinõsĂtõ Bizottság, ösztöndĂjas (1989...1991)
BME Gépjármûvek tanszék, egyetemi tanársegéd (1991...1992)
BME Gépjármûvek tanszék , egyetemi adjunktus (1992...1994)
BME Gépjármûvek tanszék , egyetemi docens (1994...2000)
BME Gépjármûvek tanszék , tanszékvezetõ (1994...)
MTA SZTAKI - tudományos munkatárs (1994...)
Knorr-Bremse K+F Intézet-Budapest elektronikus rendszer fejlesztési igazgató (1995...)
BME Gépjármûvek tanszék , egyetemi tanár (2000...)Folyóirat 34 (ebbõl külföldi: 20)
Konferencia: 69 (ebbõl külföldi: 59)
Tanulmány: 10 (ebbõl külföldi: 8)
Szabadalom: 2 (eebõl külföldi: 2)
Hivatkozások: 51 (ebbõl külföldi: 30)
Kutatási területek és tevékenységKutatási területek:
Gépjármûvek dinamikája és stabilitásaTudományos eredmények:
Jármûrendszerek modellezése, nemlineáris dinamika
Alkalmazott szabályozáselmélet
Neurális-háló technika alkalmazása gépjármûdinamikai vizsgálatokban
Többtestrendszerû modellezés
Szabályozott felfĂĽggesztĂ©si rendszerek tervezĂ©se Ă©s analĂzise
Szabályozott összkerékkormányzású gépjármûvek vizsgálata
Csuklós gépjármûvek stabilitási problémáinak elemzése
NehĂ©ztehergĂ©pjármĂ» stabilitás Ă©s irányĂtás
GĂ©pjármĂ»motorok kipufogĂłszelepĂ©nek szilárdsági Ă©s termikus analĂzise
Szerszámgépkés rezgéscsökkentési lehetõségeiIdõkésleltetett aktiv rendszerek stabilitásvizsgálataIpari termék:
Szabályozott felfüggesztés rendszerek tervezése
Szabályozáselméleti tétel kimondása és bizonyitása (robusztus szabályozási rendszer tervezésére)
Összkerékkormányzási rendszer tervezése
Menetdinamikai szabályozĂł rendszer tervezĂ©seMenetdinamikai szabályozĂłrendszer tehergĂ©pjármĂ»vekre, Knorr Bremse,Pályázati Ă©s megbĂzásos munkák
Elektronikus feflüggesztés rendszer haszongépjármûvekre, Knorr BremseOTKA F-4084 - Szabályozott felfüggesztési rendszer laboratóriumi modellje - 3 millió Ft.
A Magyar TudományĂ©rt AlapĂtvány Ă–sztöndĂja: kĂĽlföldi tanulmányĂşt - 8O ezer Ft.
Alapitvány a Magyar Felsõoktatásért és Kutatásért: A többtestrendszerû modellezési eljárás bevezetése a gépjármûdinamika oktatásába - 7OO ezer Ft.
Ipar a Korszerû Mérnökképzésért: A többtestrendszerû modellezési eljárás bevezetése a gépjármûdinamika oktatásába - 1 millió Ft.
Magyary Zoltán Ă–sztöndĂj: Emberi test rezgĂ©s Ă©s lengĂ©sszabályozása jármĂ»vekben - 500 ezer Ft.
OMFB: A BME JGI számĂtĂłgĂ©p hálĂłzatának korszerĂĽsĂtĂ©se - 2 milliĂł Ft.
FEFA-IV: Komplex dinamikai rendszerek vizsgálata - 450 ezer Ft.
OTKA F-015505 - Aktiv gépjármû ülésfelfüggesztés tervezése, 1.5 millió Ft.
PHARE: Tehergépjármû szabályozó rendszerek fejlesztése - 16 millió Ft.
OMFB: Komplex jármûirányitó rendszer tervezése - 40 millió (MTA SZTAKI és Knorr Bremse)
Knorr Bremse: EBS teszt jármû kidolgozás - 12 millió Ft
TÜV Hannover: Útkimélõ tengelytipus minõsötési eljárás - 9.5 millió Ft
IMAG: Ülésfelfüggesztés tervezése - 2.6 millió Ft
Oktatási tevékenységNappali oktatás
Közúti jármûvekDoktorandusz képzésben:
Gépjármû mechanika (angolul is, Vehicle Mechanics)
Szabályozott jármûrendszerekSzabályozott jármûdinamikai rendszerekDoktorandusz témavezetés (1994-tõl kezdõdõen, folyamatban lévõ témák)
Neurális hálók alkalmazása a gépjármû dinamikában
Nemlineáris jármûrendszerekSzéll Péter: Haszongépjármûvek stabilitásának, komfortjának és útbarátságának növelése elektronikusan szabályzott pneumatikus felfüggesztés (4. éves)Doktori értekezés birálata: 2 hazai, 2 külföldi (TU Delft)Wahl István: Szabályozott felfüggesztési rendszerek elméleti és próbapadi vizsgálata (1. éves)
Majthényi Tamás: Gépjármûvek felfüggesztési rendszereinek tervezési problémái különös tekintettel a jármû stabilitására (1. éves)
Lukács Pál: Gépjármûvekben alkalmazott anyagok újrahasznositási lehetõségei Magyarországon, újrahasznositás orientált tervezési rendszerek (3. éves)
Szenthe László: Változtatható szelepvezérlésû benzinmotorok szabályozó rendszerének tervezése (2. éves)
Vida Gábor: Nagysebességû szimulációs technikák alklamzása jármûdinamikai vizsgálatokban (4. éves)
Ph D értekezés birálata: 1Nyelvtudás
Orosz nyelv - elõadói szinten (felsõfokú nyelvvizsga)Tudományos-társadalmi tevékenység
Angol nyelv - elõadói szinten (felsõfokú nyelvvizsga)
Német nyelv - középfokon
Olasz nyelv - alapfokonASME (American Society of Mechanical Engineers) - tag
ISATA (International Symposium on Advanced Transportation Application) - programbizottsági tag
Int.J. of Vehicle Design, Heavy Vehicle Systems programbizottsági -tag,
GTE Jármû Szakbizottság - elnökségi tag
IAVSD (International Association for Vehicle System Dynamics) - tag
Magyar Mérnökakadémia - tag
Journal of Automobile Engineering - szerkesztõbizottsági tag
IAVSD/TIRE'97 Szimpozium - programbizottsági tag.
IAVSD'97 Szimpózium (Budapest, 1997) - a szervezõbizottság elnöke
IFAC Transportation Committe - bizottsági tag
OECD DIVINE (Dynamic Interaction between the Vehicle and Infrastructure/Environment) kutatási projektjének magyarországi projektvezetõje
Magyar Autógyártók Szövetsége - fõtitkár
Felsõoktatatási Tudományos Tanács - tag, az OMFB képviselõje
Technológiai Elõretekintési Program (TEP, OMFB) - tag
Országos Balesetmegelõzési Bizottság elnökségi tagja