Dr.
Kalmár István
nyugalmazott docens
Oktatási tevékenység:
1951-1957 Tanársegéd, Repülőgép-hajtóművek
Tanszéken
1957-1962 Adjunktus, Kalorikus Gépek
Tanszéken
1962-1981 Docens, Kalorikus Gépek Tanszéken
1981-1995 Docens, JGI, Gépjárművek
Tanszéken
Tantermi és rajztermi
gyakorlatok vezetése repülőgép-hajtóművek tárgyban (1951-1957)
Előadások repülőgépmotorok
tárgyban (1953-1955)
Számítási és rajztermi
gyakorlatok repülőgép sugárhajtóművek tárgyban (1955-1957)
Laboratóriumi gyakorlatok
vezetése hőtechnikai mérések tárgyban (1957-1980)
Méréstechnika c.
tárgy előadásának szervezése és vezetése (1972-1979)
Dízelmotorok c. tárgy
előadása dízel-szakmérnökök részére (1973-1975)
Járművek légszennyezése
c. tárgy előadása levegőtisztaság védelmi szakmérnökök részére
(1978-1981)
Járműmotorok és
Járműmotorok II. c. tárgy előadása (1981-től)
Minőségbiztosítási
rendszerek a járműiparban (1995-1999)
Járműmotorok tervezése
(1982-2000)
Diplomatervek konzultálása
(hazai és külföldi intézményekben végzendő diplomamunkák szervezése
pl. Audi, Ganz, TU Graz)
Könyvek, könyvrészletek
Gépész-és Villamosmérnökök
Kézikönyve (2. és 3. kötet, részletek)
Természettudományi
Lexikon („Hőtan” címszóban részletek)
Műszaki hőtan (V.A.
Kuzovljev: Tyechnyicseszkaja Tyermodinamika, Moszkva, 250 oldal) fordítása
Dr. Kalmár, Dr. Kováts,
Dr. Stukovszky: Turbómotorok és más feltöltési rendszerek, Budapest
1994
Kalmár István, Stukovszky
Zsolt: Belsőégésű motorok folyamatai, Budapest, 1998.
Előadások
Zu einigen Fragen der
Aufnahme und der Auswertung des Indikatordiagrams, TU Dresden
Berechnung des Arbeitprozesses
von Dieselmotoren und die Verwendung von Digitalrechnermaschinen für solche
Berechnungen,
Techn. Hochschule Magdeburg
Momentanwerte der Wärmeübergangszahl
in Motoren, ICE Conference Bucharest
Simulationsmodelle
zur Motorenentwicklung, XVII. FISITA Kongress, Budapest
Beeingflussung der
Eigenschaften von PKW-Motoren mit geregelter mechanischer Aufladung, Internationaler
AUTEC Kongress Sindelfingen
Simulation der Turbomotoren,
TU Graz
Erfahrungen über Simulationsmodellen
– Spart man Entwicklungskosten?, TU Helsinki, Vasa Motorenfabrik Vasa |