A jármű
teljesen egyedi építésű, egyszemélyes, három keréken fut, könnyű vázszerkezetű,
kondenzátoros energiatárolással, elektronikus vezérlésű elektromos hajtással
készült. Tervezése során elsődleges szempontként - de a versenykiírás más
kritériumait is szem előtt tartva - ez az EJJT tudományos-szakmai tevékenységéhez
jól illeszkedő, de a járműiparban még újdonságnak számító villamosenergia-tárolási
technológia alkalmazása volt a cél.
A kisautó könnyű
vázszerkezete csőből készült. A futóművek (elöl két kormányzott, hátul
egy hajtott kerék), és a fékek BMX alkatrészekből épültek össze. A jármű
hajtásáról kerékpár lánckerekeken és dupla láncon keresztül egy elektronikus
szabályozású villanymotor gondoskodik.
A motor energiaellátása,
az eddigi tradíciókkal szakítva nem akkumulátorból, vagy egyéb hagyományosnak
mondható energiatároló egységből lett kialakítva, hanem úgynevezett ultrakapacitású
szuperkondenzátorokból. Ilyen energiatárolókat - akkumulátorokkal kombinálva
- a BME EJJT egy kutatási projekt keretében jelenleg hibrid járművekben
vizsgál kísérleti jelleggel. A kondenzátorok feltöltési szintje a Széchenyi
futam pályájának teljesítéséhez volt optimalizálva.
A jármű tervezése
és megépítése a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával,
a Kutatás-fejlesztési Pályázati és Kutatáshasznosítási Iroda által lebonyolított
Pázmány Péter Program (Regionális Egyetemi Tudásközpontok) keretében történt.. |