......
.....
A BME-T KÉPVISELŐ JÁRMŰ AZ I. SZÉCHENYI-FUTAM
"ALTERNATÍV HAJTÁSÚ JÁRMŰVEK VERSENYÉN"
A BME Elektronikus Jármű és Járműirányítási Tudásközpontja finanszírozásával egy teljesen egyedi, nulla emissziójú, un. "zöld" járművel nevezett be a versenyre a gépjárművek és az automatizálási-alkalmazott informatikai tanszék doktorandusz hallgatói csapata, mely elnyerte a futam I. díját, valamint a Közép-magyarországi Innovációs Központ "Legígéretesebb ötlet" díját.

 .
 A jármű teljesen egyedi építésű, egyszemélyes, három keréken fut, könnyű vázszerkezetű, kondenzátoros energiatárolással, elektronikus vezérlésű elektromos hajtással készült. Tervezése során elsődleges szempontként - de a versenykiírás más kritériumait is szem előtt tartva - ez az EJJT tudományos-szakmai tevékenységéhez jól illeszkedő, de a járműiparban még újdonságnak számító villamosenergia-tárolási technológia alkalmazása volt a cél.

A kisautó könnyű vázszerkezete csőből készült. A futóművek (elöl két kormányzott, hátul egy hajtott kerék), és a fékek BMX alkatrészekből épültek össze. A jármű hajtásáról kerékpár lánckerekeken és dupla láncon keresztül egy elektronikus szabályozású villanymotor gondoskodik.

A motor energiaellátása, az eddigi tradíciókkal szakítva nem akkumulátorból, vagy egyéb hagyományosnak mondható energiatároló egységből lett kialakítva, hanem úgynevezett ultrakapacitású szuperkondenzátorokból. Ilyen energiatárolókat - akkumulátorokkal kombinálva - a BME EJJT egy kutatási projekt keretében jelenleg hibrid járművekben vizsgál kísérleti jelleggel. A kondenzátorok feltöltési szintje a Széchenyi futam pályájának teljesítéséhez volt optimalizálva.

A jármű tervezése és megépítése a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával, a Kutatás-fejlesztési Pályázati és Kutatáshasznosítási Iroda által lebonyolított Pázmány Péter Program (Regionális Egyetemi Tudásközpontok) keretében történt..

A járművet karunk dékánja is megtekintette, sőt ki is próbálta.
.....
..