Minőségstratégiák
és innovációs kényszerek a globalizált piac és vevőorientált területeken
címmel 2003. május 15-én dr. Martin Winterkorn, az AUDI AG igazgatótanácsának
elnöke előadást tartott egyetemünkön az autóipar, a gazdasági helyzet,
a verseny, az ügyfelek elvárásai és a törvényi előírások közötti összefüggésekről
.
Ezeket a kölcsönös függéseket a márkák differenciálásának, az innováció
erejének és az ügyfél-orientáltság látószögéből ismertette az autóipari
gyakorlatból származó példák alapján.
Az európai autópiac és az európai autóipar egyesült államokbeli ellenpárjával
való összehasonlításáról is szó esett: két hasonló nagyságrendű, de szélsőségesen
különböző követelményprofilú piaci terület, amelyeknek az autóipar intelligens
megoldásokkal kell, hogy eleget tegyen.
A prémiumosztály képviselői számára, mint az AUDI AG , az új termékek
innovációi a legmagasabb prioritást élvezik. Ismertette, mely innovációk
különleges fontosságúak ma. Külön fejezetet kapott az ügyfélorientált innovációk
témája. Végül a szubjektív (érezhető) és az objektív (mérhető) különbség
prémiumjárművek esetében érvényes jelentőségére tért ki.
Az előadás után meglátogatta tanszékünk laboratóriumát:
|