Minőségstratégiák és innovációs kényszerek a globalizált piac és vevőorientált területeken

címmel 2003. május 15-én dr. Martin Winterkorn, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke előadást tartott egyetemünkön az autóipar, a gazdasági helyzet, a verseny, az ügyfelek elvárásai és a törvényi előírások közötti összefüggésekről .

Ezeket a kölcsönös függéseket a márkák differenciálásának, az innováció erejének és az ügyfél-orientáltság látószögéből ismertette az autóipari gyakorlatból származó példák alapján.
Az európai autópiac és az európai autóipar egyesült államokbeli ellenpárjával való összehasonlításáról is szó esett: két hasonló nagyságrendű, de szélsőségesen különböző követelményprofilú piaci terület, amelyeknek az autóipar intelligens megoldásokkal kell, hogy eleget tegyen.
A prémiumosztály képviselői számára, mint az AUDI AG , az új termékek innovációi a legmagasabb prioritást élvezik. Ismertette, mely innovációk különleges fontosságúak ma. Külön fejezetet kapott az ügyfélorientált innovációk témája. Végül a szubjektív (érezhető) és az objektív (mérhető) különbség prémiumjárművek esetében érvényes jelentőségére tért ki.

Az előadás után meglátogatta tanszékünk laboratóriumát: